juni 22, 2016

Om en lägenhet och deadlines.

Sitter på ett café i Stockholm med en iste och min dator som sällskap. Det var ett himla strul att boka tågbiljetten imorse, så jag struntade i att åka till kontoret för att spara in tid. Behöver vara tidseffektiv veckorna innan semester. Det funkar ju lika fint att sitta så här. Jag såg för övrigt någon på instagram som skrev att två veckor till semester kändes som en evighet ur semesterlängtperspektiv, men som en fjärt om man tänker på alla deadlines. Jag håller med.

Anledningen till att jag sitter här är att jag ska titta på den där lägenheten igen. Kim har möten i Katrineholm hela dagen och kan inte vara med, så jag har fått en lång lista med saker att dubbelkolla. Imorse mätte han hur långa kliv jag tar. Jag hävdade att jag kan ta en meter långa steg, men då påstod han att jag inte ser helt frisk ut när jag gör det och tog fram måttstocken och konstaterade att åttio centimeter är mer lagom. Så det är måttet som han vill ha sin mätning i. Han vet ju vad han vill, den mannen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar