augusti 03, 2015

Hej från jobbet.

Jag jobbar idag. Fast inte särskilt intensivt, bara precis tillräckligt. Solen skiner där ute, gäckar mig med sina slöa strålar som trillar in genom kontorsfönstret. Viskar hånfullt om att augusti pågår för fullt där ute. 

Vi var ute i skogen igår. Det var meningen att vi skulle promenera, men med handen på hjärtat så åt vi mest hallon och blåbär. Och även om solen sken och det plötsligt blev varmt, så var det något i luften som avslöjade att hösten är på väg. Den var liksom hög, luften. Och ljuset var annorlunda. Krispigt. Som en riktigt fin hösteftermiddag.

Nu ska jag gå och fika, igen. Planerar att snitta på tre fikor om dagen den här veckan, tror jag.

7 kommentarer:

  1. Hej hej! Jag jobbar också... det känns sådär... men jag gör precis som du, jobbar precis lagom lite just idag. Är mest glad att jag överlevt hittills faktiskt! Kämpa på och fortsätt slaviskt med dina tre fikor o dagen, det låter som en så bra plan! kram

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Jag är här! Men var är du? Jag har inte kunnat läsa din blogg på.. jag vet inte, ett par år?

      Radera
    2. Oj hjälp! Den är låst men jag bjuder gärna in dig. Vad har du för mail kopplad till din blogg här?

      Radera
    3. lofvendahlchristel@gmail.com
      Do it, nu med en gång! :)

      Radera
    4. nu har jag skickat! Du borde kunna gå in på livefromsthlm.blogspot.com nu så länge du är inloggad med din mail :)

      Radera
    5. Nu har jag läst ikapp. Och åh, vad jag tycker om dina ord. Och hjälp, vad det har hänt mycket i ditt liv. Blir glad av att du verkar må bra. Vara lycklig. Det är fint.

      Radera