augusti 21, 2015

Onsdag, torsdag, fredag.

Och så blev det fredag igen. De här senaste dagarna, de bara försvann. Onsdagen och torsdagen blev tjugofyra timmar i arbetstid. Det märks att de flesta är tillbaka efter semestrarna, jag önskar att alla bara kunde somna om igen. Fast samtidigt; det viskas i ledningen om att jag har en befordran framför mig. Igen. Jag är som en svamp, de slänger på mig mer och mer och jag suger bara upp. Undrar hur länge det håller? Även de bästa svamparna blir ju fulla till sist.

2 kommentarer:

  1. Det kan också innebära en tid då en ska ta ett steg tillbaka och se situationen utifrån. En befodran (till) är ju helt fantastiskt men innebär den också ett större val? Och är det isåfall ett val man är redo för just nu?

    Som vanligt bara tankar att göra vad man vill med ifrån min sida. :*

    SvaraRadera
  2. Så kan det säkert vara, men inte den här gången. Nu ska jag och min tidigare chef få presentera ett förslag på hur vi skulle vilja jobba tillsammans utifrån en grund som ledningen ser att vi gärna arbetar mot. Innebär alltså att jag mer eller mindre får skriva min egen rollbeskrivning. Ansvaret blir större, absolut, men det är inget som jag är rädd för.

    SvaraRadera