november 23, 2023

Varva ner och växla upp.

Min hjärna håller på att varva ner. Varva ner och växla upp samtidigt. Jag jobbar nästan inga kvällar längre, försöker hålla datorn avstängd efter arton, och det gör underverk för min hjärna. Gör den klarare, skarpare, de timmar som jag är aktiv.

Jag tror också att det gör mig till en bättre chef. Jag orkar vara närvarande, tar mig tid att vara närvarande. Jag hade inte reflekterat kring det innan, hur mycket mer energi det tar att arbeta med människor än med produkter. 

Det går inte att arbeta trehundra procent när man leder människor, hjärnan behöver vila för att orka. Människor lever, är mjuka, medan produkter är döda och hårda. Det kommer ett ansvar med det.

1 kommentar:

  1. En klok insikt! Jag tror att du är en bra chef!

    Lohe

    SvaraRadera