november 09, 2023

Mycket mjukt och snällt.

Jag jobbar oavsiktligt hemifrån idag. Inte hela dagen, halv två har jag ett möte på kontoret så jag behöver promenera dit, men tills dess är det soffan, datorn och jag. Det hela kom sig av att jag fick såna perfekta myskänslor igårkväll.

Råkade få syn på min spegelreflektion på väg hem från tåget. En maska hade gått i strumpbyxorna, ena sockan envisades med att glida ner i kängan, ansiktet var novembergrått och läppstiftet vägrade låta sig hittas i väskan. 

Kom hem och klev raka vägen in i en evighetsdusch, mjuka krämer och sidenpyjamas. Kom ut till middag och rödvin. Efteråt satt barnet kvar vid matbordet och pluggade arkitektur medan vi tittade på Yellowstone. Startade ännu ett avsnitt och drack upp flaskan, för serien var spännande och min man var nära.

Sköt upp alarmet en timme när det ringde klockan sex imorse. Slog upp datorn en minut innan dagens första möte vid åtta, lockade håret inför tiomötet, bestämde mig prick just nu för att låta svarta strumpbyxor och en stickad klänning vara dagens kläder. Och nu ska jag äta lunch med min man och sedan ta den där promenaden till kontoret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar