november 17, 2023

Fyra saker för november.

Jag ska inte tjata om den där extra sömntimmen som jag har gett mig själv, men helvete vad fin den är. Imorse vaknade jag fem minuter över sju, vilket är tio minuter innan alarmet. Vaknade till ljudet av barnet som stökade i köket, vilket var väldigt mysigt.

Det andra som jag har gett mig själv under november är att inte stressa på morgonen. Går upp vid kvart över sju, halv åtta. Dricker kaffe, sminkar mig, äter frukost bredvid min man (framför köksbänken, medan vi tittar ut) och småpratar med barnet.

Det tredje som jag har gett mig själv är D-vitamin. Kanske mitt allra smartaste drag.

Det fjärde som jag har gett mig är boken Daisy Darker. Också ett klokt drag, kanske inte för att det är den bästa boken som jag nånsin har läst, utan för att den är mysigt och lite långsam och väldigt kompatibel med november.

3 kommentarer:

  1. Himla fint! Det låter som om du börjar komma ner i varv. Underbart! /Tove

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men det skulle jag verkligen säga. Kram!

      Radera
  2. Briljant uttryckt! Ditt inlägg är enastående och erbjuder insiktsfulla perspektiv. Tack för att du delar med dig av din visdom.

    SvaraRadera