november 14, 2023

Kuddar på hjärnan.

Jag är i ett skov av att vilja vara hemma hela tiden. Vill inte vara någon annanstans. Vill bara plocka, rensa och göra fint och sen krypa upp i mitt bästa hörn i soffan framför en serie eller ner i sängen med en bok.

Just nu kan jag inte sluta tänka på soffkuddar. Vill kasta bort de fyra som vi har idag (två stora mossgröna och två mindre dimmigt mintgröna) och ersätta med större, fluffigare och finare. Allra helst fem eller sex, kanske till och med sju, kuddar i olika färger och mönster. Två enfärgade (kanske en mörkblå och en senapsgul?) och resten i mer eller mindre fantasifulla mönster.

Hade jag varit en annan sorts bloggare hade jag gjort ett kollage, men nu får ni använda er fantasi istället. Det är bra för hjärnan, så varsågoda för det.

1 kommentar:

  1. Grateful for your ability to make complex ideas accessible. Well done!

    SvaraRadera