november 06, 2023

Måndag i vecka fyrtiofem.

Så blev det måndag i vecka fyrtiofem och livet behöver bli vad det ska vara. Förra veckan var ett undantag, vi var sjuka och kärlekskranka efter vårt enorma gräl, spenderade kvällarna i soffan, hela tiden nära varandra, bara vi två hemma.

Nu är barnet tillbaka, vi är friska och arbetet låter sig inte längre skjutas upp. Vi pratade mycket om det förra veckan, hur vi ska få dagarna att gå ihop. Jag har en plan om att blocka mig själv i kalendern efter 15:30, låta dagens sista arbetstimmar vara administrativa. På det viset alltid vara i fas med admin och mail utan att behöva ta av kvällens timmar.

Jag ska fortsätta träna mellan sju och åtta och sedan vara tillgänglig för hela världen mellan halv nio och halv fyra och resten av tiden ska vara min. Eller ja, min familjs och ibland mina vänners också, men ni förstår konceptet. Jag tror att jag är något på spåret här.

1 kommentar:

  1. Jag tror också du är nåt på spåren! Hoppas din man också kan hitta ramar som passar honom. Jag googlade nu "jobba lagom som chef" och hittade det här: https://kollega.se/debatt/det-racker-att-gora-lagom-pa-jobbet

    Och detta: https://chefstidningen.se/ledarskap/maste-man-jobba-overtid-bara-for-att-man-ar-chef/

    /Tove

    SvaraRadera