februari 06, 2023

Heliga söndagar.

Apropå de perfekta lördagarna - de följs av heliga söndagar. Medan lördagarna aldrig får bestå av tråkiga saker, inga sysslor eller måsten får tynga ner lördagarna, är det vad våra söndagar är vigda åt.

På söndagarna handlar vi inför veckan, blommor ställs i duschen, sängarna bäddas rent, lägenheten städas, tvättkorgen töms. Jag är en sån klassisk jungfru att man skulle kunna basera stjärntecknets egenskaper bara på mig, så jag älskar våra söndagar. Älskar när jag får planera, organisera, styra och ställa.

För att verkligen göra det till veckans näst bästa dag delar vi alltid en flaska bubbel på söndagskvällen, medan min man lagar veckans mat och jag städar och tvättar. Bättre avslut på helgen finns inte, jag lovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar