juni 03, 2022

Premiär för bara ben.

Jag låter en lång klänning falla ner över kroppen. Tyget böljar runt benen, landar i mjuka vågor runt vaderna. En croppad tröja över. Jag har möten hela dagen, inga pauser alls. På lunchen sitter Rachel och jag framför skärmen med varsin tallrik i händerna.

När klockan slår sjutton slår jag ihop datorn och åker till slussen. Min man och barnet är redan där. Vi promenerar på rad tillsammans med alla andra Stockholmare, sträcker på oss för att se de enorma krigsfartygen som lagt till i hamnen.

Barnet går vidare till en kompis, vi promenerar hem. Stannar för att köpa indiskt på vägen. Häller upp ett glas orangevin. I skåpet ligger en påse lakrits och väntar. Jag tänker mig ett glas vin till, lite godis och kanske en serie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar