juni 16, 2022

En väldigt bra dag.

Jag får ett sms från barnet, han skriver att han äter med kompisar. Några minuter senare skriver min man att han går och tar ett par öl med några kollegor. Jag kommer hem från jobbet, drar av mig koftan och slår upp balkongdörrarna. 

Luften är varm och kvav efter regnet som aldrig föll. Tar en Loka Päron från kylen och häller upp i ett tungt tumblerglas. Lägenheten är tyst och tom. Disken är redan undanplockad av barnet imorse, min man har bäddat sängen. Det finns inga måsten eller borden.

Stryker en klänning inför morgondagens sommarfest. Hänger den på en galge i bokhyllan. Öppnar datorn och mailar helpdesk, för det visade sig att jag nog hade rätt när jag skrev att mailen var så tyst att den kanske var trasig. Sedan skriver jag det här och tänker att det har varit en väldigt bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar