juni 29, 2022

Nattliga regn, vita trosor och glass.

Tisdag kväll. Jag säger god natt till barnet, säger till min man att han hittar mig i sängen. Struntar i att dra ner rullgardinen, vill känna luften genom glipan i sovrumsfönstret. Lägger mig ovanpå täcket. Tänker att jag bara ska blunda en minut. Vaknar mitt i natten av regnet mot fönstret, fortfarande ovanpå täcket.

En ljusgrön omlottklänning och en vit bandeaubehå som syns i den djupa urringningen. Matchar med vita bomullstrosor och känner mig oskuldsfullt sexig, en blandning av helylle och snuskiga tankar.

Möter barnet utanför en gelateria när vi båda slutat jobba. Jag beställer en bägare med saltlakrits och citron, han två kulor choklad. Barnet går till gymmet och jag går hem, skriver det här och tänker att jag nog ska fortsätta skriva, skriva hela kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar