juni 25, 2022

Midsommarafton/midsommardagen.

Midsommarafton. Dillkokt färskpotatis, sill och ägghalvor, rökt lax. Filtar i en park och människor vi tycker om. En hund som aldrig vill lämna mitt knä. Bubbel och chokladtårta. En grill som tänds på vår innergård. En bricka gin och tonic. Rödvin, grönsaker och kött, potatissallad och grönsallad. Glass, jordgubbar och choklad. Marshmallows som smälter ner i efterrättsskålarna. En evighetspromenad medan solen går ner.

Så vaknar vi till en midsommardag. Svarta shorts, svart bikinibehå och ett vitt linne. Smörjer med spf, solglasögon istället för makeup. Promenerar runt Kungsholmen, kommer hem femtontusen steg senare. Lunch på balkongen, sedan promenerar vi till Hagaparken. Ligger bredvid varandra på en filt och lyssnar på varsin bok.

Och nu är det snart kväll och jag har duschat bort resterna av dagen och solen. Tvålen har lämnat en svag doft av citron på min hud. Kliver i trosor och en tunn klänning, låter håret torka i den varma kvällssolen på balkongen. Inne i köket har min man precis börjat med maten. Alldeles nyss placerade han en drink intill min dator och en puss på mitt huvud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar