juni 09, 2022

Onsdag, torsdag.

Onsdag. Tar sovmorgon till sju, kliver i träningstights och sportbehå, duttar ansiktet med alla de där fem stegen som jag fick i mors dag-present. Dammar alla ytor, dammsuger, städar badrummen. En timme senare är lägenheten ren och bara jag är kvar hemma.

Sjunker ner vid matbordet, framför datorn och frukosten, och startar arbetsdagen. Går och tränar på lunchen, äter framför datorn efteråt. Duschar och kliver i en satinkjol, drar på en tisha och sminkar mig. Balkongdörren står på vid gavel hela tiden. 

Barnet kommer hem vid tre, redo för en eftermiddag shoppandes sommarens kläder. Vi tar pendeln till Mall of Scandinavia. Han köper shorts och tunna långärmade tröjor. Vi sätter oss på en av restaurangerna, beställer varsin pasta.

Så kommer torsdagen och det är första dagen på sommarlovet. Han tar morgontåget till sin pappas stad. Jag sjunker ner framför matbordet och datorn, ska alldeles snart starta min arbetsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar