maj 06, 2022

Sånt som inte skrivs.

Det händer så mycket som jag vill skriva om. Som att jag läser samma sms-konversation om och om igen, försöker förstå men förstår ingenting. Jag vill skriva om att jag är ledsen, men jag kan inte hitta rätt ord för känslorna.

Jag vill skriva om den tjugonioåriga kvinnan som plötsligt vill bli vän med min sjuttonåriga son. Om mailen hon skriver och hur han inte förstår varför jag hävdar att en vuxen kvinna inte får bete sig så mot en ung tonårskille.

Jag vill skriva om att barnet fyller sjutton nästa vecka och att jag precis insåg att jag har glömt köpa present. Jag glömde bort födelsedagspresent till mitt eget barn. Jag är århundradets sämsta mamma. Det är några dagar kvar så jag hinner lösa det men ändå, jag har inte haft en tanke på det.

Men allra mest vill jag skriva om hur ledsen jag är, men jag vet inte vilka ord jag ska använda.

4 kommentarer:

  1. Om det piggar upp dig bara en smula kan jag berätta att vi aldrig varit ute i bättre tid än max någon dag innan med presenter till barnen. Det blir alltid paniklösningar och aldrig det vi vet att de helst vill ha för det måste köpas online.

    I övrigt: ♥️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ❤️ Jag tror att känslan kom av att jag glömde. Min mamma frågade vad han skulle få i present och jag ba: helvete! Present!

      Radera