maj 10, 2022

På en tågperrong i Norrköping.

Står på perrongen i Norrköping och väntar på mitt tåg. Jag har bara anklar och tunn kavaj, stickad tröja och croppade jeans. Ett kundbesök i ryggen. Hår som virvlar runt huvudet av vindar som är mjuka och varma. I mina hörlurar sjunger Miriam Bryant om olycklig kärlek. Trasiga ord rinner genom mina öron rakt in i hjärtat.

Balkongdörren har stått på glänt hela dagen. Trägolvet är svalt mot mina nakna fötter. Sätter mig i sängen, ryggen mot sänggaveln och datorn i knät. Barnet lagar mat. Min man går till gymmet. Barnet går till en kompis. Jag är ensam hemma och jag tror att jag har bestämt mig. Jag tror att beslutet landade i mig helt odramatiskt på en tågperrong i Norrköping.

3 kommentarer:

  1. Cool känsla, när det bara klickar in och landar!

    SvaraRadera
  2. Skönt att fatta beslut, vad det är är😊

    SvaraRadera
  3. Instämmer, skönt när beslut kommer till en istället för att måsta jagas ikapp och fångas.

    SvaraRadera