maj 20, 2022

Blåbärspaj och framtiden.

Det regnar när jag vaknar. Dricker en kopp kaffe i sängen, drar på träningskläderna och tar mitt paraply. Tränar fyrtiofem minuter, går förbi Hemköp på vägen hem, köper torsk och spetskål till kvällen. 

Vaniljkvarg, jordgubbar och hasselnötter framför datorn. Balkongdörren på glänt och regnet strilar utanför. Duschar efter förmiddagens sista möte, äter lunch lutad mot köksbänken, sen beger jag mig till en filmstudio för att spela in när vår VD berättar om vår väg framåt.

Barnet ringer när jag promenerar hem, frågar om vi inte vill ha efterrätt. Jag låter datorn vara kvar i väskan. Häller upp ett glas vitt vin. Rimmar torsk, rostar spetskål, bryner hasselnötter i smör. Gör en blåbärspaj och rotar i frysen efter vaniljglass, och där är vi nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar