maj 27, 2022

Känslan just nu.

Så kommer fredagen. Jag är loj i kroppen, långsam i huvudet. Min bror och hans fru var kvar till sent igår. Ett par drinkar innan middagen, sedan ett bord för fyra tills restaurangen stängde och så en sista drink hos oss. 

Jag möter min deadline med ett par timmar till övers. Kan äntligen pusta ut. Eftermiddagens tre möten försvinner ur kalendern när folk inser att de vill vara lediga. I sovrummet har min man hängt upp tusen skjortor för att välja vilka som ska följa med till Riga.

Jag borde stänga ner datorn och börja fundera över min packning. Det är så konstigt, men det känns inte som att jag riktigt vill. Just nu längtar jag mest efter att lägga mig under en filt i soffan och blunda. Sova bort hela helgen.

1 kommentar:

  1. Det är väl förmodligen precis det du behöver...

    SvaraRadera