maj 24, 2022

Helvete, helvete, helvete.

Jag står med telefonen i handen och kommer plötsligt inte ihåg hur jag brukar svara. Säger jag mitt namn först, eller företagets namn? Säger jag företagsnamnet överhuvudtaget? Herregud hur svarar jag egentligen i telefon? 

Dagen efter sätter jag mig i en maskin på gymmet och minns inte hur man gör. Min man tittar på mig som om jag är dum i huvudet. Pressa med benen? säger han.

Min deadline dras plötsligt åt från måndag till fredag trettontrettio. Samtidigt blir klippningen av filmen som spelades in i fredags försenad. Mellan vår nya deadline och första filmutkastet är en röd dag. Jag står med telefonen i händerna och väser fuck, fuck, fuck ner mot skärmen. Äter en, två, tre novalucol och gnider handen mot den svidande magen.

4 kommentarer:

  1. Varningssignaler...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, jag vet. Ska tänka på det.

      Radera
  2. Det här känns som att titta på en tågkrasch. Ingen annan kommer att säga stopp åt dig. Nu är jag ju starkt påverkad av alla i min omgivning som är sjukskrivna pga utbrändhet och blir lite hård i orden, men det är så frustrerande att stå bredvid och se någon kasta sig in i väggen. Ta hand om dig I TID!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, jag försöker verkligen. Det kommer snart en lugnare period.

      Radera