januari 12, 2022

Nästan perfekt.

Jag spenderar onsdagen på kontoret. Det är den första kontorsdagen sedan innan jul. Springer mellan möten fram till fjorton, sedan är det Rachel och jag. Vi förbereder en intern presentation om vår största kund. Jag halvligger i en fåtölj och tittar genom kameran på när hon presenterar. Ändrar i materialet i takt med att orden inte ligger rätt i hennes mun.

Korrekturläser en text och hjälper till med att formulera ett mail på vägen ut. Jag undrar hur det har blivit så, alla dessa korrekturläsningar som jag gör om dagarna. Hur de inte finns med i min arbetsbeskrivning men är kanske det roligaste jag vet.

Jag kommer hem med en nästan full mailinkorg. Beställa mat? frågar jag min man och öppnar datorn. Vill du ha en drink innan maten? säger han. Ja tack, säger jag. I en perfekt värld hade jag även haft ett badkar efter jobb, drink och mat, men man kan ju inte få allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar