januari 23, 2022

Bara en svacka.

Jag är i en svacka. Blir irriterad på min man, tycker att han är alldeles för mycket. Längtar efter lugn, tänker att det vore så skönt med en egen liten lägenhet, men får dåligt samvete samtidigt som tanken flyger genom huvudet. Den betyder ingenting. Det är bara en svacka.

Han frågar om vi ska gå ut och äta och jag säger ja, tvingar fram leendet, men det är som en klåda i mig. Han går till gymmet och jag häller upp ett glas rödvin. Lutar mig mot köksbänken och tänker att det bara är en svacka, det går över, snart är allting bra igen.

3 kommentarer:

  1. Ja, det är bara en svacka. Vips så är den över!

    SvaraRadera
  2. Så tråkig fråga men.. det kan inte vara att du ska ha mens inom de närmsta 14 dagarna? Känner igen mig själv väldigt mkt därför jag frågar. Hoppas det skaviga ger med sig ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har hormonspiral så slipper mens, kan dock absolut ändå vara hormonellt.

      Radera