januari 08, 2022

Januarilördag.

Äntligen blommar hyacinten ut och jag kan kasta det sista spåret av julen. Det blir fredag och jag köper en bukett med vita ranunkel, brudslöja och grönt ris. Häller upp ett glas bubbel när jobb och träning är gjort.

Jag hånade mig för själv för att jag var fånig med min vita vecka för vad trodde jag skulle hända, fanfarer och jubel för att jag inte drack alkohol? Men så tar jag en första sipp av vinet och ser fyrverkerier. Sju dagar och jag hann glömma hur fantastiskt det smakar.

Men nu är det lördag och klockan har rundat tio. Jag sitter skräddare i soffan med datorn i knäet. En kopp kaffe intill och en hel kanna fylld. Det är något med ljuset. Januarivitt och naket när det faller in i lägenheten. Det vitgröna yviga i vasen på matbordet, de diskade vinglasen intill som väntar på att ställas in i skåpet. En lördag utan planer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar