oktober 08, 2020

Om ömma fötter och mentala smällar.

Jag har en torsdag på språng. Träffar en kund, arbetar från ett café, promenerar tiotusen steg i högklackat innan jag kommer hem vid femsnåret. Mina fötter gör ont och jag är arg på mig själv, för den där kunden säger att deras dörr står öppen om jag någon gång skulle vilja byta bransch, men jag skämtar bort det. Låter ögonblicket passera utan att agera. 

Så jag kommer hem och häller upp ett glas vin. Min man drar ner dragkedjan i min kjol och kysser mig i nacken, men så sätter barnet nyckeln i dörren och min dragkedja dras upp igen. Tömmer diskmaskinen, äter en glasnudelsallad med tofu och koriander och jordnötter. Fortsätter ge mig själv mentala smällar. Ring dem imorgon och säg att du är intresserad, säger min man, men jag vet inte hur man säger en sån sak snyggt.

4 kommentarer:

  1. Förslag: "Det där ni sa igår om att byta bransch.. det väckte faktiskt min nyfikenhet. Skulle ni inte kunna berätta lite mer?"

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Och måste det vara snyggt? Bara fråga! Men förslaget ovan är jättebra!

    SvaraRadera
  3. Tack för era inputs! Det som jag tycker är lite besvärligt är att jag är deras kontaktperson och vi har väldigt mycket med varann att göra och jag vill inte att de ska tro att jag har anledning att vara på väg bort. Det är viktigt för mig att de har höga tankar om företaget som jag jobbar för.

    SvaraRadera