oktober 13, 2020

Dagen och morgondagen.

Vaknar till en tisdag. Barnet har tid hos ortopeden senare på dagen, så jag stannar i stan. Går till Kaffeverket och startar dagen, gör en uppföljning och dricker kaffe, äter en surdegsfralla och fyller i en excelfil.

Möter min man för lunch. Solen är hög och klar, men luften är iskall. Jobbar de sista timmarna vid mitt köksbord, sedan möter jag barnet utanför ortopeden. Han är nästan helt plattfot nu, efter att hålfötterna kollapsade för ett par år sen.

När vi kommer hem har min man lagat mat. Vi äter och går till gymmet. Och nu är det efteråt och jag sitter i soffan med en kopp te och en macka. Imorgon är det vilodag. Laga mat länge och dricka ett glas rödvin och på sin höjd ta en promenad? säger jag och han nickar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar