oktober 15, 2020

Alla inställda planer.

På mitt skrivbord står ett inramat fotografi. Det är från Amsterdam, från förra året. Vi är i en park och jag ska ta en bild på blommorna, men precis när jag trycker på knappen kliver männen som jag lever med in framför. Det blev den bästa bilden jag tog förra året.

Jag fastnade med blicken på den där bilden idag. Det här året är så annorlunda. Det blev ingen vecka i en alldeles tyst skog i Finland, inga nakna kvällsbad i sjön, inga slöa timmar på bryggan. Riga och Kroatien bokades av, skjöts upp på obestämd tid.

I somras sade vi att vi säkert skulle kunna åka någonstans i vinter. Vi började drömma om en julafton i Berlin. Men så fastnar jag med blicken på den där bilden från Amsterdam och inser att vi inte kommer åka någonstans i vinter heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar