oktober 01, 2020

Nu då?

Jag tror inte att jag har covid. Jag mår nog inte ens dåligt idag. Visst att jag har någon svårdefinierad trötthet i kroppen, men den kan lika gärna komma sig från att jag är osminkad, oborstad och ostryken. Att jag har rört mig mellan soffan, sängen och matbordet hela dagen. Gått tjugotre steg allt som allt.

Jag tror att en dusch, en tandborstning och lite rena kläder och sedan en promenad skulle trolla bort den sista gnuttan av sjukdomskänsla från igår. Men vi får se, i förmiddags skrapade jag med en provsticka bak i halsen och lämnade över provet till ett bud. 

Men vad som händer nu, det vet jag inte riktigt. Det står att provresultatet kan dröja upp till en vecka och om jag bara hade en dag med huvudvärk, behöver jag ändå isolera mig tills resultatet kommer? Jag tänker nej. Sedan tänker jag att jag har träffat folk som någon dag senare fick symtom och då tänker jag ja. Så jag vet inte.

2 kommentarer:

  1. Stanna hemma, inne. Visserligen är inte smittorisken så stor på tomma gator men varför gå ut när du inte behöver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag tänker att frisk luft är något som man behöver. Helt med på att man ska isolera sig inomhus om man har symtom dock.

      Radera