augusti 25, 2020

Kroppskontrollen.

De väntar på mig utanför gymmet. Barnet har stoppat min träningsväska i sin. Jag kommer från kontoret, har fortfarande kavaj och svarta byxor. Vi börjar med knäböj. Jag kan inte göra knäböj. Jag har försökt vid tre tillfällen nu, men min kropp kan inte böjas så. Den når inte hela vägen ner utan att kröka ryggen.

Fyra benövningar till och sedan promenerar vi hemåt. Kommer hem vid halv åtta. Barnet duschar, jag strimlar grönsaker, min man skjutsar in kyckling i ugnen. Mina ben är möra. Jag tänder ljusen på matbordet, han dukar bordet.

Duschar, stryker en skjorta till imorgon, gör overnight oats till frukost. Skriver det här. Imorgon börjar allting om igen, fast istället för knäböj blir det marklyft. Marklyft kan jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar