augusti 04, 2020

Klockan tjugotre en tisdag.

Jag möter Dana vid Odenplan en bit efter fem. Vi slår oss ned på en uteservering, beställer in varsitt glas champagne och pratar ikapp fyra veckor i munnen på varann. Servitören rundar vårt bord fem gånger innan vi tar upp menyerna. En flaska chablis och scampi och så varsin chokladfondant. En filt över benen när solen försvunnit bortom hustaken.

Jag kommer hem vid tjugotvå. Barnet och mannen skjutsar in en lasagne i ugnen. Har ni inte ätit än? frågar jag. Det var visst en ragu som skulle koka i ett par timmar, säger de. En stund senare sitter vi vid matbordet med lasagnen upplagd på tallrikar framför oss. Jag är inte hungrig, men doften hänger så tung i köket, vinet gör att det kurrar i magen.

Han täcker botten i ett rödvinglas och räcker mig samtidigt som jag sätter gaffeln i lasagnen. Du är ju redan igång, säger han och jag tänker att jag är så jäkla lycklig.

1 kommentar:

  1. Hej alla jag vill vittna om den stora och kraftfulla stavspelare med namnet Priest Ade som tog tillbaka min ex som lämnade mig och förlovade sig med en annan tjej, Vi var lyckliga tillsammans när han plötsligt bara bytte han brukade ringa mig varje morgon och kvällen innan han gick till sängs men allt som slutade när jag ringer honom skrikade han på mig och sa till mig att han inte ville ha något att göra med mig längre, jag var så ledsen och förvirrad att jag inte visste vad jag skulle göra då Jag gick på nätet för att söka hur jag fick tillbaka mitt ex sedan hittade jag en artikel där någon pratade om hur den stora och kraftfulla präst Ade hjälpte henne och hon lämnade sin e-postadress jag tog den och kontaktade honom jag sa till honom mitt problem han bara log och sa till mig att slappna av allt kommer att vara OK jag gjorde allt han bad mig att göra och han försäkrade mig att efter 24 timmar kommer han att vara tillbaka, till min största överraskning nästa morgon var det min pojkvän han kom tillbaka och knälade och bad för mig att acceptera honom tillbaka nu vi är så lyckliga tillsammans att han också kan hjälpa p kontaktar du honom

    ancientspiritspellcast@yahoo.com eller ancientspiritspellcast@gmail.com

    https://priestade.blogspot.com

    Visa mer på YouTube: https://youtu.be/jWta3jLP_fo

    WhatsApp +2347059715465

    SvaraRadera