augusti 21, 2020

Här och nu.

Så kommer fredagen. Jag kliver i en klänning och drar en borste genom håret, nöjer mig med mascara och läppglans. Tar min dator och sätter mig på ett café. Beställer overnight oats och skriver en uppdragsbeskrivning. Fyller på kaffekoppen och svarar på mail. Ringer min mamma när jag promenerar hemåt. 

Barnet kommer hem vid fyra, samtidigt som vi stänger ner våra datorer. Vi sitter på balkongen och pratar om hans dag, han berättar om svenskalektionen och vad de gjort på NO:n, sedan säger han hej och går till tåget. Det är ännu en pappahelg.

Jag häller upp ett glas vin och han beställer sushi. Jag tror inte att den här dagen kommer att innehålla särskilt mycket mer, bara den där rabarbersorbeten som står i frysen och fötterna i min mans knä. Ett glas rödvin på soffbordet och inte ett måste i hela världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar