augusti 27, 2020

En hel vecka.

Jag lägger in om semester vecka fyrtio. Ser framför mig hur jag vaknar på morgonen, drar på mig ett par jeans och knäpper en mjuk skjorta, hittar till ett café och skriver bort dagens första timmar. En cappuccino och resterna av en surdegsfralla bredvid. Går vidare och möter min man för lunch, sätter mig någon annanstans, skriver vidare. Kommer hem och skriver en sista timme i soffan.

Jag föreställer mig hur jag skriver färdigt boken. Att jag skriver den allra sista meningen. Jag tror att jag redan vet vilken den är. Antagligen kommer det inte gå så lätt som det gör i min fantasi, men det gör ingenting. Bara jag får det där.

3 kommentarer:

  1. Helt underbart ju! Har du lätt att komma in i flow när du skriver?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men ganska, iallafall när förutsättningarna är rätt.

      Radera
    2. Ja självklart beror det mycket på vilka förutsättningar man har. I mitt fall måste min son sova eller så är jag på jobbet och har inte riktigt kommit igång att jobba än för dagen.

      Radera