september 22, 2019

Skjuter september in i oktober.

Jag har en konstig relation till september i år. Det är nog inte septembers fel, för det brukar vara min bästa månad. Jag tror att det hänger ihop med att det är mycket just nu. Min man som jobbar till sent varje dag, ringer in på möten varje helg. Hela september har vi dessutom snickrat på våra två klädkammare, så dess innehåll är spritt över hela lägenheten och det luktar spackel eller målarfärg nästan hela tiden.

Jag behöver ha det fint runt mig för att må bra. Behöver det för att känna mig lugn. Jag tror att det är det som är felet, det och att vi är så fokuserade på våra jobb och sen fixandet. Igår tog vi ledigt från allt det och bara var tillsammans. Promenerade mellan våra favoritbutiker, stannade för kaffe och lunch, åt middag mittemot varandra i evigheter, pratade i timmar.

Jag tänker att september får bli en månad av fix. Vi kommer behöva nästa vecka också, men sedan kommer båda klädkamrarna bli helt klara. Renoveringslådan kommer bäras ner i källaren igen, golven städas fria från damm och det kommer aldrig mer lukta blöt spackel. Sedan kommer oktober och höstfärgade löv, årets sista uteserveringar under infravärmare, rena trottoarer och tid för allt det som september håller så hårt på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar