september 26, 2019

Efter oktoberfest.

Jag vet inte hur jag har lyckats få något gjort idag. Alla på kontoret har varit olika nivåer av skakiga, ingen har haft särskilt mycket färg på kinderna. Men det var roligt igår. Öl, schnitzel och apfelstrudel. Rödvin och dans. Sedan kom någon med en shotbricka och en timme senare var det verkligen dags att gå hem.

Den blev okej ändå, dagen efter oktoberfest. Kanske inte så fartfylld som dagarna brukar vara, men inte heller så att jag borde skämmas. Stannade till och köpte ett bröd på Gateau efter jobbet och rotade fram de bortglömda burkarna med gulaschsoppa längst in i skafferiet. Åt middag i en timme, förhörde en franskaläxa och duschade sedan i en halv evighet.

Och nu ligger barnet i sängen och min man är en armlängd bort. Vi har en förpackning chokladglass som pendlar mellan oss. Man kan snart se botten i den, och när man väl kan det så är det nog bara en kvart eller så tills jag sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar