augusti 13, 2019

Som vilken tisdag som helst.

Och så var den andra arbetsdagen klar. Jag gjorde den hemifrån, för kontoret skulle ändå vara tomt och vid lunch kom mitt barn hem från sin förlängda pappahelg. På måndag börjar skolan igen och han sa precis att han längtar. Sommarlovet har varit långt och kompisarna spridda. Fast först ska han på badmintonläger.

Men det ska bli skönt att komma tillbaka till ordningen. Egentligen vill jag inte skriva att jag har saknat rutinerna, för det låter så präktigt och det finns nog få saker som jag älskar så mycket som att bryta rutiner, men det är väl just när de finns där som de är så fina att kringgå. Efter hundra veckor av inga rutiner känns de inte så dumma längre.

Nej, jag tror bestämt att jag svamlar. Nu ska jag gå och slå ihop en caesarsallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar