augusti 08, 2019

Det sista lugnet.

Dagarna i min sista semestervecka fortsätter att gå. Det blir torsdag och mitt barn åker till sin pappa för sommarlovets sista pappahelg. Det har varit sommarens slappaste vecka. En dag sträckläser jag en bok, en annan dag tittar jag på hela säsong två av Big little lies. Jag skriver på min bok, varje dag skriver jag på min bok. Jag googlar recept och går och handlar och står timmar i köket. Avslutar varje dag med ett glas vin i soffan och fötterna i min mans knä.

Jag ska hoppa tillbaka in i skrivprogrammet nu, fortsätta låta orden regna ur mig. Sen när arbetsdagen är slut, för det är en sådan för min man, så ska vi bestämma film för kvällen och gå och handla choklad och lakrits, scrolla genom foodoras app för att hitta kvällens middag och sen inte lämna soffan något mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar