mars 20, 2019

Till dess.

Klockan är tjugotrearton och jag är så trött. Men min hjärna arbetar, processar tusen planer samtidigt. Vi har precis lagt oss i sängen, men jag kommer inte kunna sova än på en stund. Alla de där tankarna måste sakta ner lite först.

På fredag åker vi till Prag, för att fira min svärmors sjuttioårsdag. Det är vi och systrarna och hans mamma (förstås). Det ska bli skoj, men min att göra-lista är så lång och fortfarande så ofärdig. Imorgon kommer att bli en lång dag. Ännu en.

Men när jag sitter på flygplatsen och smuttar på mitt glas cava vid lunchtid på fredag, då ska jag känna lugnet i mig.

2 kommentarer:

  1. Ta hand om dig! Sömnen är så viktig, känner igen mig. Kan inte hela familjen dela på punkterna på att göra listan. Sänk kraven till de nödvändigaste. Good enough brukar jag försöka säga till mig själv.

    /Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi delar på bördan vad gäller det som behöver fixas hemma och inför resan, men det är galet mycket på jobbet just nu. Mest det som snurrar.

      Radera