mars 01, 2019

Om den första mars.

Så blev det den första mars. De har börjat sopa trottoarerna och min mössa har tillbringat alla sina dagar i en byrålåda den här veckan. Fast det blev visst kallt igen idag, men det gör ingenting för det är mars nu och våren måste snart vara här.

Han satt i sin säng och läste när jag kom hem igår, mitt lilla barn. Fast han är ju inte så liten längre, bara några veckor från fjorton år. Det är fint att ha honom hemma igen. Det är hans sista dag på sportlovet och jag är ledig. Snart kommer min mamma. Jag frågade vad de vill hitta på och de rabblade bara upp benämningarna på olika saker att äta.

Nä. En dusch och ett supersnabbt varv med dammsugaren, och sen tre generationer nästintill professionella fikamänniskor på stan alltså. Se upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar