mars 04, 2019

Tavlor, böcker och Dylan.

Så rann helgen ut i en måndag. Det var en helg med en vårdag och en vinterdag. Fem grader och solsken och sen blöt snö från sidan. En dag för att åka runt mellan bilhandlare, titta och jämföra och landa i ett beslut om vår nästa bil. En dag av konstutställningar på Fotografiska och rödvin och risotto och nya tavlor som fick följa med hem.

Och det rann ju ut i en måndag. En måndag med en halv arbetsdag och så sex timmar i skolbänken, för det är ju så som måndagarna ser ut den här våren. Och nu ska jag läsa en bok som min son plockade ner från sin bokhylla och räckte mig med motiveringen som research för din bok mamma, den utspelar sig i skärgården. Så jävla gulligt barn jag har.

Och åh, jag läste precis att Luke Perry har gått bort. Det gör mig ledsen. Dylan har för alltid en särskild plats i mitt hjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar