november 01, 2018

Betalar för det idag.

Det kommer ett textmeddelande under dagen. Date ikväll! Jag kommer hem vid sex, efter en hektisk eftermiddag. Sjunker ner i soffan. Han häller upp lite rödvin i botten av ett vinglas, rullar runt det i glaset och placerar det i min hand. Det ser ut som att du behöver det, säger han.

Jag frågar om jag borde byta om, han tittar på min klänning och skakar på huvudet. Jag drar en borste genom håret, borstar tänderna och så nytt läppstift och rouge.Vi hamnar på Döden i grytan. Beställer in charkuterier, ostar och oliver till förrätt, spaghetti alle vongole till mig och en ryggbiff till honom, tiramisu och whiskey som avslutning.

Promenerar hem, skalar av alla kläder och kliver i bara morgonrock, huvudet mot hans bröstkorg och ett sista glas i soffan. Och så en torsdag, dagen efter kvällen före. Jag dricker nästan aldrig mer än ett glas vin, två på sin höjd, och fyra glas ger visst ett bultande huvud. Men jag hade skoj, så det är okej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar