november 28, 2018

Tryckutjämning, trumhinnor och en julfest.

Mitt högra öra håller på att ta livet av mig. Jag ska tryckutjämna flera gånger om dagen, men det händer verkligen ingenting. I det vänstra örat kluckar det litegrann, men i det högra är det helt stumt. Minuten efter tryckutjämningen är det som att det dånar i örat. I natt var jag på vippen att åka in akut och be dem trycka hål på trumhinnan och släppa ut eländet.

Nåväl, nog om mina helvetesöron. Jag är hemma och vänder. Ska dra en borste genom håret, lägga lite nytt rouge på kindbenen och läppstift på läpparna och byta lågskor mot högklackat, för om en timme sammanträder festkommittén för att avhandla årets julfest. Dekorationer, underhållning och provätning av en julsupé står på dagens agenda.

3 kommentarer:

  1. Trycket kan släppa lite om man sköljer bihålorna med ljummet saltvatten. Köp Nasaline, nässkölj på vilket apotek som helst.
    Mvh öronbarnet 42 år :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack! Det kan inte bli knas med tanke på att det är vätska som pressar mot trumhinnan?

      Radera
  2. Det rinner ut igen om man fräser hårt, fan vad äckligt det lät 😳Det var min läkare som sa att jag skulle göra det. Frågade samma sak som du och han bedyrade att det inte skulle påverka trumhinnan. Jag hade både bihåle- och öroninflammation den gången, inte så nice, det som kommer ut ser ut som ailen så bli inte skraj 😉

    SvaraRadera