november 05, 2018

Framtiden.

Så det kom ett mail på fredagsförmiddagen. Obligatoriskt informationsmöte huvudkontoret på måndag kl. 15. Man blir ju nervös när något sånt kommer, men samtidigt som det skickades satt jag mittemot min chef och han bara log, sa att det var bra nyheter som väntade.

Så idag klockan tre, när jag fick informationen om att vi är uppköpta, så tänker jag att det kommer bli bra. Vi har en VD som är åttio år gammal, i ett familjebolag som ingen i familjen vill ta över. Nu kommer vi kunna styras som det stora bolag vi faktiskt är, inte som det lilla familjeföretag som vi en gång var. Det här kommer bli bra.

Han har ringt två gånger under kvällen, min chef. Pratat och berättat och undrat. Han har ju varit med på resan under de tio månader som uppköpet planerats, men förstås inte fått säga något. Det känns fint att han pratar nu. Det känns som förr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar