juli 06, 2018

Känslan just nu.

Så blir det fredag och jag lämnar ifrån mig en gigantisk leverans som jag arbetat på i flera veckor, vissa dagar nästan dygnet runt. Men så blir jag klar och skickar in nästan fem timmar innan deadline. Fem timmar låter som ingenting, men det känns som en vecka ungefär. Sen håller jag andan i en timme, två timmar, tre timmar. Går och väntar på samtalet om att man vill ha det på något annat sätt, men det kommer inte.

Så jag har släppt ut andetaget och tagit helg. Måndag, tisdag och onsdag kommer vara kontorsdagar, men det kommer vara lugna dagar om inget otippat händer. Det kommer finnas tid för långa luncher och någon timme hos frisören. Sedan är dags för semester. Nästan fem veckor, fem hela veckor av ledig sommar. Åh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar