oktober 02, 2017

Hade kunnat vara september en stund till.

Det är oktober nu. Förra året föll den första snön i oktober. Det rimmar så illa med att jag behöll kappan öppen när jag promenerade första biten till jobbet imorse, med att mannen framför mig bar sin rock över armen och med kvinnan med barnvagnen som bar en tjock stickad tröja och ingen jacka.

Det är väl så det är, oktober rymmer sommar, höst och vinter. Men jag är inte redo för det sistnämnda. Barnet har ännu inga vinterkängor eller vinterjacka, och om jag inte minns fel var min egen högt älskade vinterkappa ett par sömmar från att trilla isär. Jag behöver ta tag i det. Jag hade bara inte förstått att det var dags förrän jag vaknade upp till en måndag i oktober och insåg att det nog bara rör sig om veckor innan snön fallit mot våra gator.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar