augusti 12, 2024

Vecka trettiotre

Måndag. Klockan ringer halv sju men det är inte svårt att vakna. Dricker kaffe i sängen, går upp, kokar ägg och mer kaffe. Äter en rostmacka med jordnötssmör. Klänningen hänger nystruken på en galge i bokhyllan. Sminkar mig och kammar håret. Kliver i höga klackar för första gången på evigheter.

Jag hälsas med ett litet jubel när jag kliver in på kontoret. Alla är glada, folk skrattar och pratar i munnen på varandra. Upptäcker tjugo över tolv att jag råkat jobba in på lunchen. Tar hissen ner till gymmet, spenderar fem kilometer på en crosstrainer, äter en linssoppa när jag är tillbaka framför datorn.

Eftermiddagen flyger bort, försvinner in i mail och möten och samtal. Nu närmar sig klockan fem och jag skriver det här. Ska snart stänga av datorn för nu, promenera förbi mataffären och sedan hemåt. Laga mat tillsammans med min man, göra mig en måndagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar