oktober 16, 2023

Måndag vecka 42.

Måndagsmorgon igen. Jag sitter skräddare i soffan, en filt över benen, datorn i knät. Bara levande ljus tända, det är ännu för tidigt för lampor. Jag ska beta genom fredagens mail, äta frukost med min familj och sedan ta treans buss till SÖS. 

Barnet ska skrivas ut från Sachsska Barnsjukhusets neurologiavdelning och skrivas in på en epilepsimottagning för vuxna. Han bad mig följa med på läkarbesöket och jag är glad att han bad mig innan jag hann fråga om jag fick följa med. Mer rätt ordning så.

Nej, de där mailen ligger fortfarande och skvalpar sedan fredagen. Det krävdes en viljeansträngning att inte öppna datorn igår, att ge mig själv en hel helg av vila, men nu går det inte att skjuta upp längre. Nu gör vi oss en måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar