oktober 22, 2023

Fredag, lördag, söndag.

Ännu en helg kommer och går. Den startar med smashed burgers och rödpang, whisky och bok i soffan, min man alldeles precis i närheten, alltid en hand på min kropp, mitt huvud mot hans axel. Han får en idé och lägger lamm i sous vide, ställer in den på tjugo timmar. 

På lördagen serverar han lammet tillsammans med potatiskaka, rödvinssky och baconinlindade haricots verts. Det smakar fantastiskt. Jag gör affogato till efterrätt. Mina fötter i hans knä i soffan när barnet somnat. Hans tummar som formar mjuka cirklar mot min hud, börjar med fötterna och rör sig långsamt längs min kropp.

Så kommer söndagen och barnet skriver högskoleprovet. Vi möter honom utanför KTH på lunchrasten och lämnar över en wrap och en cola. Han går in igen och skriver vidare, vi fortsätter vår promenad. Tvättar, städar, skriver det här. Bubbel i glasen nu, coq au vin på spisen, ett glas rött till maten, ett barn som är helt slut efter dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar