november 24, 2020

Tisdagsbloggen.

Vaknar till en tisdag. Sängen bäddades ren under kvällen före och lakanen är krispiga. Jag vill verkligen inte gå upp, men stapplar till sist mot köket. Tänder ljusen på matbordet, öppnar datorn, häller upp en kopp kaffe.

Jag var på kontoret igår, för första gången på en månad. Det är inte meningen att jag ska vara där, men vi hade ett uppstartsmöte i ett projekt och på grund av orsaker var det viktigt att mötet genomfördes på plats. Men idag är det tisdag och jag är tillbaka vid matbordet.

Ordningen är återställd, min man sitter tre meter bort framför sin dator, ljusen brinner på bordet, kaffekopparna avlöser varandra, Rachel och Harvey är återigen bara röster i min telefon. Men det var fint med de där timmarna bland människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar