november 09, 2020

Arbetsmoralen först.

Vi sitter mittemot varandra och äter lunch. Det var någon som sa att de med beroenden har det tufft just nu, säger han. Eftersom det är så många som jobbar hemifrån. De kämpar med alkoholberoende, spelberoende, sexberoende, alla möjliga sorters beroenden. 

Jag höjer ett ögonbryn, låter gaffeln sväva i luften. Säger att vi är ensamma hemma hela dagarna, vi skulle kunna skaffa oss ett sexberoende. Absolut, hade jag inte haft möte om tio minuter så, säger han. Imorgon kanske då, säger jag och knycker hans körsbärstomat.

Någon timme senare sitter jag framför datorn. Han ställer sig bakom mig, händerna glider över min rygg, hittar till framsidan. Ska vi jobba lite på det där sexberoendet, säger han. Samtidigt ringer min telefon. Fasen också, säger han.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar