november 10, 2020

Nu har jag nått min peak i depp, lovar.

Vaknar till en tisdag i november. Det är grått där utanför. Träden på vår innergård har tappat nästan alla sina löv, de ligger som en brun kletig massa på marken. Det är en ny dag och allting börjar om. Det är tiotusen nya steg att gå, ännu ett träningspass att göra, ännu en middag att laga, en diskmaskin att tömma, hundra nya mail att svara på.

Det är en ny dag i november och det slår mig att när november tar slut så kommer december, men det kommer inte vara någon vanlig december. Inga julbord, inga adventsmingel, inget luciafika, inga släktkalas. Ingenting av det som gör att vi överlever november.

2 kommentarer:

  1. Jag vaknade kl 5.15 och började stressa upp mig över ifall tomten kommet kunna komma eller ej. Han kanske också omfattas av reseförbud men hur förklarar jag det för min fyraåring? Det känns som om vi är med i en dystopisk julkalender... :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, så hemskt. Kanske kan tomten komma om hen inte är riskgrupp och sällskapet är litet? Hoppas.

      Radera