december 27, 2019

Stockholm.

Klockan är inte ens sju när vi stannar till utanför porten. De andra bär in våra väskor och jag går till Ica, handlar apelsiner och kaffe och färskt bröd. När jag kommer hem igen står väskorna på rad i hallen, ägg kokar på spisen och ljusen brinner på köksbordet.

Min svärmor stannar förbi frukost och lunch, sedan går hon mot tåget samtidigt som min man går till barberaren. Innan dess har barnet klivit på bussen till sin far. Jag byter om till mjuka kläder och lyfter på täcket, ligger därunder med min bok i flera timmar.

Tänker att det var fint att fira julen i det lilla huset i skogen, men att det känns bra att vara tillbaka. Att jag kan tänka mig att ha lägenheten för mig själv tillsammans med min man under några dagar, att vara nakna, att inte dämpa oss, att vara med varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar