december 18, 2019

Julklappar, rödvin och hud mot hud.

Vi har bestämt att vi ska mötas hemma vid fyra, barnet och jag. Vi promenerar två kvarter längs vår gata, sedan viker vi in till min frisör. Barnet sätter sig i stolen och blir av med en decimeter hår. Vi går vidare till NK, han får januaris månadspeng i förskott och ber mig vända ryggen till efter att jag visat vilka strumpor jag tycker är finast.

När vi har tre små papperskassar, och ett paket i varje, sjunker vi ner vid ett högt bord. Beställer varsin hamburgare, must till honom och rödvin till mig. Det är högljutt och stimmigt och underbart. Kommer hem vid åtta, barnet kliver in i duschen och jag lägger mig på min man i soffan. Drar upp hans tröja över magen och lägger kinden mot den varma huden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar